Practică Licență

Precizare – 2021

În ședinta de birou a Consiliului Facultății din data de 07.04.2021 s-a votat pentru acest an echivalarea totală sau parțială a orelor de practică cu munca prestată la companii în perioada semestrelor.

Din cauza pandemiei, companiile oferă pentru practică mai putine locuri disponibile decât în anii trecuți.

În acest an, recomandarea noastră este căutarea locurilor de practică și în zona localităților de domiciliu. Studenții se pot adresa nu doar companiilor IT&C, ci și companiilor cu alte profile economice, dar care au departament de IT.

De asemenea, datorită condițiilor sanitare, practica se poate face și online.

Pentru a avea o situație clară a ocupării locurilor de practică, vă rugăm să răspundeți la cele 4 întrebări din chestionarul următor:

Calendar de practică pentru ciclul licență

Practica se desfășoară după următorul calendar, care poate suferi modificări în funcție de evoluția pandemiei:

  • 01.02.2021 – 31.03.2021 – trimiterea către prof. Ciprian-Bogdan CHIRILA (chirila[at]cs.upt.ro) a temelor de practică propuse de companii în vederea actualizării informațiilor de pe portalul practica.ligaac.ro
  • 01.04.2021 – 30.04.2021 – depunerea aplicațiilor studenților (minim 3 aplicații / student)
  • 01.05.2021 – 15.05.2021 – analiza CV-urilor studenților (de către companii)
  • 15.05.2021 – 30.06.2021 – interviurile de selecție a studenților
  • 05.07.2021 – 20.09.2021 – practica propriu-zisă

Responsabili de practică

  • an III CTI (română și engleză) conf. dr. ing. Doru TODINCĂ și conf. dr. ing. Cosmin CERNĂZANU
  • an III IS ș.l. dr. ing. Sorin NANU
  • an II Informatică – zi conf. dr. ing. Iosif SZEIDERT
  • an II Informatică – ID ș.l. dr. ing. Mihaela CRIȘAN-VIDA

Precizări legate de stagiul de practică

Documente necesare:

  • 2 exemplare acord* (1 companie + 1 UPT)
  • 2 exemplare protocol* (1 companie + 1 UPT)
  • 3 exemplare convenție (1 companie + 1 UPT + 1 student)

* pentru o companie ce are deja acord si protocol cu UPT nu mai este nevoie de aceste 2 documente.

În cazul companiilor care nu au acord și protocol este suficient ca acestea să fie făcute de un singur student și nu de toți studenții de la acea companie. Pentru a evita dublurile, comunicați cu personalul companiei în acest sens. Aceste acte se completează, semnează, ștampilează apoi toate exemplarele se trimit la decanat. Pe timpul pandemiei se: pot trimite cu Poșta Română la adresa V. Pârvan, Nr. 2, lăsa poarta Electro sau se pot trimite electronic. Când documentele sunt semnate, studentul este notificat telefonic să le ridice.

Nu uitați să vă lăsați datele de contact mobil și email pentru a putea fi notificați.

Lista de companii din portalul de practică al Ligii AC nu este una restrictivă. Studenții sunt liberi sa își aleagă și alte firme pentru practică cu condiția să fie firme cu domeniu de activitate în IT.

Perioada în care se pot depune aceste documente la decanat este una continuă, până începe perioada de practică și chiar și după dacă este nevoie. Este de dorit ca cei ce au nevoie de aceste acte să faca toate diligențele ca să le aibă în momentul în care încep practica.

Documentele de practică în format electronic se încarcă în Campusul Virtual.

Detalii despre cadrul general de organizare și desfășurare a practicii sunt disponibile pe site-ul Universității.

Formulare pentru studenți

  • Acord cadru de colaborare docx(ro) docx(en) pdf(ro) pdf(en)
  • Protocol de colaborare pentru efectuarea stagiului de practică docx(ro) docx(en) pdf(ro) pdf(en)
  • Convenție – cadru privind efectuarea stagiului de practică docx(ro) docx(en) pdf
  • Cerere tip către Secretariatul facultății pentru efectuarea practicii în instituția propusă docx
  • Adresă eliberată de Decanatul facultății pentru prezentarea studentului la locul de practică doc
  • Portofoliu de practică doc
  • Atestat de practică doc
  • Fișa de evaluare pdf
  • Caiet de practică pdf docx

Baza legală